9 Nisan 2018 Pazartesi

PHP | PDO ile Foreach Kullanımı Çoklu Veri Çekme

1 yorum

PDO ile foreach Kullanarak Çoklu Veri Çekme


Pdo ile Foreach kullanarak veritabanından nasıl çoklu veri çekilir ondan bahsedicem.

foreach Türkçe anlamı olarak her biri için anlamına geliyor. Yani kısaca veritabanından istediğiniz verileri çekip, çekeceğiniz verileri çektiğiniz sayfada nasıl gözükeceğini belirtiyoruz. Kodu görünce zaten kavrayacaksınızdır.

Şimdi koda geçelim. İlk olarak PDO ile mysql bağlantısı yapalım.

try {
$db = new PDO("mysql:host=localhost;dbname=filmscript;charset=utf8", "root", "root");
} catch ( PDOException $e ){
print $e->getMessage();
}

PDO ile mysql bağlantımızı. Daha sonra PDO ile tablomuza bağlantı yapalım. Kodumuz;

$vericek = $db->query("SELECT * FROM film order by film_id desc limit 15", PDO::FETCH_ASSOC);

Üstteki kodda film tablosundan film_id'ye göre tersten filmleri sıralat ve limit olarakda 15 tane olarak belirtmişiz. Şimdi ise bunu sayfanızda nasıl gözükeceğine bakalım.

Burda foreach kullanarak tablomuzdan verileri listeletiyoruz. Ben sadece Filmlerin İsimlerini sıralatacağım siz html kullanarak düzeltebilirsiniz.

foreach($vericek as $row){
echo "<a href='film.php?id=".$row["film_id"]."'>".$row["film_baslik"]."</a><br>";
}

Çıktısı ise ;


Ben kendi veritabanımdaki son 15 filmi sıralattırmış oluyorum. 15 adet yokmuş 7 adet olduğu için son 7 filmi çekmiş oluyor. İşlemimiz bukadar yukarıda birde href verdim onun görünümü ise;


böyle olucaktır. Siz kendiniz link yapısını düzeltebilirsiniz ben bu yazımda film olarak kullandım ama siz kendinize göre düzelterek paylaşabilirsiniz. Dersimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız bir sonraki dersimizde görüşmek üzere.

İyi günler.

1 yorum :

b2b yazılım vois media