20 Aralık 2017 Çarşamba

C# ve VB de shockwave flash Kullanımı

Hiç yorum yok
Selamun Aleyküm arkadaşlar günlük yazı düşdüğüm bloğumdan bazı sebeplerden dolayı 3-4 gündür makale düşemedim.Bugün bir projemde youtubedan video çekmem gerekti.C# ve VB de shockwave flash Kullanımı konusu bu ihtiyacımdan sonra aklıma geldi.İhtiyacımı karşıladım sizinde ihtiyacınız olabileceğini düşündüğümden anlatmaya karar verdim.

shockwave flash Kullanımı

Projemizin toolbox menüsüne gelip sağ tıklayıp choose item diyoruz.
Choose items tıklayıp .Com Components bölümünden Shockwave Flash Object ekliyoruz.
Daha sonra toolbox eklenmiş olan Shockwave flash objecten 2 adet formumuza ekliyoruz.Birini video için diğerini flash oyun için göstermek istiyorum.
Ekli DLL leri ve Koyduğum 2 adet Shockwave Flash object nesnemi görebilirsiniz.(tabi ben içini doldurdum :))



Böyle basit bir tasarım yapdım o siyah kutular shockwawe  flash nesneleridir.Sıra onlara link vermekte kodlarla verebileceğimiz gibi properties kısmındanda verebiliriz.
Burada Programım olan Obamanın videosunun linkini properties bölümündeki Movie kısmının karşısına yazdım.Ancak dikkat etmemiz gereken ufak bi nokta var youtubedan link kopyalarken ;
https://www.youtube.com/watch?v=2BSuTJH2_sA Bu şekilde normal link
https://www.youtube.com/v/2BSuTJH2_sA Buda düzenlediğimiz hali
linkteki watch?= kısmını silip v nin sağına bir “/” daha ekledik.Gayet Basit.Flash oyun için böyle bir editleme yapmamız gerekmiyor.
Burada direk swf linkini almamız yeterli nasıl alınacağını bilmiyorsanız.Herhangi bir oyun sitesine girin, Eklemek istediğiniz oyuna tıklayin.Açılır sayfada oyun yüklenince  sağ tıklayıp öğeyi denetleye basın Sonra ctrl f yapıp .swf yazın.Bulduğunuz dosya oyununuzun yolu bunu movide kısmına yapışdırın.Şimdi sonuca bakalım.
hem video dosyamızı hemde oyun dosyamızı formla birlikte otomatik olarak internetten çekip açtık.
Bunun yanı sıra kodlarlada çalıştırıp durdurabilirir,link değiştirebilirdik.Örnek olarak C# KODU
axShockwaveFlash1.Movie = "https://www.youtube.com/v/TBGkbDhE8wM";
axShockwaveFlash1.Play();

VB de ise noktalı virgülleri kaldırdığınız takdirde kodlar çalışacaktır.Saygılar arkadaşlar.Kafanıza takılan nokta yada aldığınız hata olursa yoruma yazabilirsiniz.Projenin Linkini aşşağıda paylaşıyorum arkadaşlar makaleyi yetersiz bulabilirsiniz eksik anlatımlar olabilir.Yorum yazarsanız eksiklikleri telafi etmeye çalışırım bunun dışında projeyi indirip incelemenizde sizin açınızdan iyi olacaktır.
Nerde işimize yarıyacak ?
Bildiğiniz üzere artık flash playerlar çok gözde neden derseniz en son devletimiz tüm dizi sitelerine engel koymuşdu.VPN ile girdiğin vakit ise filme tıkladında video açılma sitesinde engelle karşılaşıyorduk.Ancak bir kaç film sitesi filmleri flashplayer üzerinden çekerek bu problemdende kurtulmuştu.Bu sadece bir örnek sizde asp.net sitenizde yada masaüstü uygulamanızda projeniz doğrultusunda kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

b2b yazılım vois media