16 Nisan 2018 Pazartesi

PHP | PDO ile Konu İçerik Görüntüleme

Hiç yorum yok

PHP | PDO ile Konu İçerik Görüntüleme

Merhaba arkadaşlar PDO ile anasayfaya listelediğiniz konularınızın veya filmlerinizin içeriğini nasıl görüntüleyebilirsiniz onu göstereceğim.

Biraz bu konudan bahsetmek istiyorum fazla anlamayan olabilir. Konu içeriği dediğimiz sizin bir script yazmanız ve scriptinizde anasayfada konularınızı belirttiniz ancak konunun içeriğini nasıl görüntüleyebilirim diyorsanız makalemizi okumaya devam edin.

İlk olarak konu içeriğiniz göstereceğiniz bir link yapısı belirtin. Örnek olarak ben bu makalemde film scriptini baz alarak kodlarımı ona göre yapacağım.


Şimdi Film scriptimizde ilk olarak anasayfaya filmlerimizi çekmemiz gerekiyor. Ben filmleri çektiğimizi baz alaraktan bu bölümleri geçiyorum.

Link yapımız film.php?id=1 olarak kullanıcaz yani film.php'de film içeriğimizi göstereceğiz.

Link yapısını oluşturmak;

<a href='film.php?id=".$row["film_id"]."'>Film İçeriğini Görüntüle</a>

Link yapımız kısaca böyle olucaktır. Kendinize göre değiştirebilirsiniz.

Film.php dosyamıza girerek üst tarafa;

$id = $_GET["id"];
$sorgu = $db->prepare("SELECT * FROM film Where film_id=:id");
$sorgu->execute(array(
"id" => $id
));
$islem = $sorgu->fetch(PDO::FETCH_ASSOC);
if($islem < 1){
header("location:index.php");
}

yazalım ve devam edelim. Üstteki kodumuzda ilk olarak id değerini $id'ye aktardık yani biz php dosyasına ?id=1 olarak girmiştikya php dosyasıda id'den sonraki değeri $id'ye aktarıyor ve böylece film.php dosyasına hangi id'li filmi çekeceğini belirtmiş oluyoruz ve eğer bu film tablosunda xx numaralı id'li bir film yok ise index.php'ye yönlendir demiş oluyoruz.

Şimdi ise sizin belirteceğiniz yerlere filmin içeriğini nasıl çekeceğiz oraya geçelim.

Bu bölüm kolay sadece echo kullanarak verilerimizi çekmiş olucaz.

<?php echo $islem["film_yonetmen"]; ?>

Üstteki kodumuz ile tablodan verimizi çekmiş oluyoruz. Ben film tablosundan belirttiğimiz filmin yönetmenini çekmiş oldum. Siz bunu değiştirebilirsiniz örnek blog scripti yazanlar için kullanılması zorunludur HTML ile kodluyorsanız zorunda değilsinizdir :) .

 Bunun daha detaylı anlatımını video çekerek anlatacağım burda anlamamış olabilirsiniz biraz karışık bir işlem. Sorularınız, hata aldığınız veya anlamadığınız yerler var ise aşağıdaki linklerden bana ulaşarak yardım isteyebilirsiniz. Eğer cevap veremezsem konunun altına yorum olarak yazarsanız kesin olarak dönüş yapacağım.

İyi günler.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

b2b yazılım vois media